« Tagasi

Paide linnavolikogu 23.03.2017 istungi kokkuvõte

Paide linnavolikogu
  • otsustas moodustada kokkuleppel Paide valla ja Roosna-Alliku vallaga Paide linna, Paide valla ja Roosna-Alliku valla haldusterritoriaalse korralduse muutmisega (st kolme omavalitsusüksuse ühinemisega) moodustuva Paide Linnavolikogu valimisteks üks valimisringkond nr 1. Valimisringkonna piiriks on käesoleval hetkel kehtivad Paide linna, valla ja Roosna-Alliku valla haldusüksuste välispiirid. Valimisringkonna nr 1 mandaatide arvuks määrati 23.

  • määras kokkuleppel Paide linna, Paide valla ja Roosna-Alliku valla ühinemisel moodustuva Paide linna volikogu liikmete arvuks 23.
    Kui kohalikus omavalitsuses on üle 10 000 elaniku peab volikogus olema vähemalt 21 liiget. Paide linna, Paide valla ja Roosna-Alliku valla ühinemislepinguga on kokku lepitud, et uue volikogu liikmete arvuks on 23.

  • moodustas Paide linna, Paide valla ja Roosna-Alliku vallaga ühinemisel moodustuva Paide linna valimiskomisjoni 7-liikmelisena.
    Koosseis:
    Karin Tenisson-Alev
    Silvia Aarma
    Liia Kivirand
    Nellika Valder
    Anne Aas
    Kaja Kört
    Peeter Läll

  • otsustas kingina vastu võtta M. A.-le kuuluv korteriomand asukohaga Pärnu tn 5-23

  • võttis vastu Paide Huvikeskuse põhimääruse
  • muutis PAIde Lasteaia ja Sookure Lasteaia põhimääruseid:

seoses vajadusega moodustada lasteaias erivajadustega laste arendamiseks sobitusrühmi, on vajalik see sõnastada ka põhimääruses;

määruse § 7 lõige 1 viiakse vastavusse koolieelse lasteasutuse seadusega kus on sätestatud , et kohalik omavalitsus peab vastavalt lastevanemate soovile kindlustama kohad kõigile pooleteise kuni seitsme aastastele lastele;

määruse § 7 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks, kuna on vastuolus koolieelse lasteasutuse seadusega;

määruse § 10 lõige 4 viiakse vastavusse koolieelse lasteasutuse seadusega, kus kasutatakse termini „õiend" asemel sõna „koolivalmiduskaart";

määruse § 16 punkt 5 tunnistatakse kehtetuks, kuna Paide linna lasteaedadesse laste vastuvõtu ja sealt väljaarvamise kord  ei kohusta lastevanematega kohakasutuse lepinguid sõlmima ning kohakasutuse lepingute sõlmimine ei ole kooskõlas ka koolieelse lasteasutuse seadusega;

määruse § 17 lõige 5 viiakse vastavusse koolieelse lasteasutuse seadusega, kus kasutatakse nimetust õppealajuhataja;

määruse § 17 lisatakse lõige 8, mis lubab direktoril lasteaia töö korraldamiseks anda välja käskkirju;

määruse § 20 punkt 1 viiakse vastavusse koolieelse lasteasutuse seadusega, kus kasutatakse nimetust õppealajuhataja.

  • muutis määrust "Linnavara valitsemise kord" järgmiselt:

    1) Lisatakse § 1 lõige 4 järgmises sõnastuses:

    „(4) Käesolevas korras sätestamata juhtudel otsustab linnavaraga toimingute tegemise linnavalitsus.".

    2) Lisatakse § 9 lõige 10 järgmises sõnastuses:

    „(10) Linnavalitsus kinnitab linnavalitsuse ja linnavalitsuse hallatava asutuse valitsemisel oleva vara üüri või rendi hinna.".

    3) Muudetakse § 21 lõiget 1 ja sõnastatakse see järgmiselt:

    „(2) Linnavara võõrandamisel otsustuskorras käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 5 nimetatud alusel peab võõrandamise otsustaja vastavat avalikku huvi põhjendama."

  • tunnistas kehtetuks järgmised määrused:

    1) Paide Linnavolikogu 14. juuni 2012 määrus nr 13 „OÜ Paide Elamuhooldus põhikirja uus redaktsioon";

    2) Paide Linnavolikogu 23. septembri 1999 määrus nr 34 „Reovee kogumiskaevude rajamise ja ekspluateerimise eeskirja kinnitamine";

    3) Paide Linnavolikogu 25. veebruari 2000 määrus nr 4 „Paide Linnavolikogu 23. septembri 1999. a määruse nr 34 «Reovee kogumiskaevude rajamise ja ekspluateerimise eeskirja kinnitamine» muutmine".

  • muutis Paide Linnavolikogu 23.04.2015 otsust nr 51 „Linnavolikogu õigusaktide väljatöötamise ajutise komisjoni liikmete kinnitamine" punkti 1 alljärgnevalt:

    1.1. vabastada Ago Oder komisjoni liikme kohustustest;
    1.2. kinnitada komisjoni liikmeks Nellika Valder.

 

  • võttis vastu Paide tehisjärve ja selle lähiala detailplaneeringu ning jättis algatamata keskkonnamõju strateegilise hindamise.

Planeeringuala suurus on ca 17,8 ha. Detailplaneeringu eesmärk on Paide tehisjärve äärse ala kui aastaringse puhkamise koha planeerimine, alale täiendavate aastaringsete sportimis- ja puhkamisvõimaluste loomine.
Detailplaneeringuga kavandatakse – lisaks olemasolevatele ehitistele – rannahoone, spordiväljakuid ja karavaniparklat teenindavad hooned, peo- ja kogunemisplats, rannajalgpalli väljak, tehisjärve äärde välidušš ja joogiveevõtukoht, drenaažisüsteem ala lääneosa kuivendamiseks, tehisjärve peale veelaua trossliin, täiendavad grilliplatsid, terviseradade võrgustik ja radade mitmekesistamiseks kolm tehisküngast kõrgustega 3 m, 1,5 m ja 1 m. Rajad on paigutatud nii, et need jääksid väljapoole Natura 2000 võrgustikku kuuluvate Pärnu ja Esna jõgede kaitsevööndit. Lisaks antakse võimalus laiendada olemasolevat vetelpäästehoonet ja pumpla hoonet kuni 30%.
Kõigi planeeritud hoonete eesmärgiks on teenindada supelranna ja puhkeala külastajaid. Nähakse ette ka välijõusaali ja olemasolevate, kergliiklusele mõeldud sildade rekonstrueerimine ning amortiseerunud välikäimla lammutamine. Terviseraja ja Paide-Mündi-Mäeküla maantee ristumiskoht lahendatakse II ehitusetapis kahetasandilise jalgteesillaga. Terviseradade äärde planeeritakse tänavavalgustus. Detailplaneeringuga taotletakse ehituskeeluvööndi vähendamist ning seetõttu on tegemist üldplaneeringut muutva detailplaneeringuga.

Detailplaneering algatati Paide Linnavalitsuse 30.05.2016 korraldusega nr 228, algatamise hetkel kavandatud tegevuste puhul ei olnud tegemist Paide linna üldplaneeringut muutva detailplaneeringuga. Detailplaneeringu eskiisi valmimisel 2016. aasta sügisel selgus, et seoses ehitiste kavandamisega võib osutuda vajalikuks Esna jõe ning Paide tehisjärve ehituskeeluvööndi vähendamine, mida tulenevalt looduskaitseseaduse § 40 lõige 2 punktist 2 on võimalik teha ainult üldplaneeringut muutva detailplaneeringu alusel, üldplaneeringu muutmise otsustusõigus on Paide Linnavolikogul. Seetõttu menetlebki linnavalitsus peale detailplaneeringu eskiisi avalikustamist detailplaneeringut üldplaneeringu põhilahendust muutva detailplaneeringuna.

Planeeringualale jäävad trasside ja riigimaantee kaitsevööndid, samuti Paide tehisjärve, Esna jõe ja Pärnu jõe veekaitselised piirangud. Planeeringualale jääv osa Pärnu ja Esna jõest kuulub Pärnu jõe hoiualasse, Pärnu jõe hoiuala kuulub Pärnu jõe loodusala koosseisus Natura 2000 võrgustikku. Seetõttu koostati detailplaneeringu menetlemise käigus Paide tehisjärve ja selle lähiala detailplaneeringuga kavandatud tegevuste Natura-eelhindamine. Keskkonnamõju strateegilise hindamise vajalikkust on kaalutud ja eelhinnang antud tulenevalt planeerimisseaduse § 124 lõikest 6 ja § 142 lõikest 6.

KeHJS § 33 lõike 6 kohaselt tuleb sama paragrahvi lõikes 2 nimetatud juhtudel (üldplaneeringu muutmine) KSH vajalikkuse üle otsustamisel enne otsuse tegemist küsida seisukohta kõigilt asjaomastelt asutustelt, edastades neile seisukoha võtmiseks käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1 ja 2 ning lõigetes 4 ja 5 nimetatud kriteeriumide alusel tehtud otsuse eelnõu. Sellest tulenevalt küsiti seisukohta Keskkonnaametilt. Keskkonnaamet, olles tutvunud esitatud materjalidega, oli oma 9. märtsi 2017 kirjas nr 6-5/17/3046-2 seisukohal, et Paide tehisjärve ja selle lähiala detailplaneeringuga ei kavandata tegevusi, mis omaksid olulist keskkonnamõju ning seega pole KSH algatamine antud juhul eeldatavalt vajalik.

  • võttis vastu Pärnu tn 53//Tiigi tn 8 kinnistu ja selle lähiala detailplaneeringu

    Detailplaneeringu koostamise eesmärgiks on kinnistu Laia tänava poolsesse ossa Paide Tervisekeskuse hoone (ehitisealune pind kuni 850 m2, 2-3 korrust) rajamine, Laia tänava ääres asuva parkla ümberehitamine ning kinnistu Pärnu tänava poolses osas asuva A-korpuse hoone laiendamine EMO-t teenindava juurdeehitise (ehitisealune pind kuni 350 m2, 1-2 korrust) võrra. Planeeringuga tehakse ettepanek Laia ja Tiigi tänavate rekonstrueerimiseks (kõnniteede rajamiseks või lisamiseks).

    Detailplaneeringus tehakse ettepanek liita Pärnu tn 53//Tiigi tn 8 kinnistuga (katastritunnus 56601:002:2330) Laia tänava maaüksusest 884 m2 suurune maatükk ning Pärnu tn 53//Tiigi tn 8 krundist eraldada 85 m2 maatükk, mis liita Laia tänavaga.
     
  • otsustas võõrandada Paide linna poolt omandatav Posti tn 12 kinnistu tasuta riigile eesmärgiga rajada kinnistule riigigümnaasiumi hoone.

    Paide Linnavolikogu on alates 2013. aastast võtnud kindla suuna rajada riigigümnaasiumi Paidesse. Kaaludes võimalikke riigigümnaasiumi asukohti pidas Paide Linnavolikogu kõige sobilikumaks Posti tn 12 kinnistut. 2014. aastal otsustati alustada läbirääkimisi Haridus- ja Teadusministeeriumiga riigigümnaasiumi rajamiseks nimetatud kinnistule.

    Paide Linnavolikogu 26.01.2017 otsusega nr 1 otsustati omandada Posti 12 kinnistu. Sama otsuse punkti 3 järgi on Paide linnal kohustus võõrandada omandatav Posti 12 kinnistu riigile tasuta mitte hiljem, kui Paide Linnavalitsus väljastab ehitusloa riigigümnaasiumi hoone ehitamiseks.

    Läbirääkimiste tulemusel otsustas Haridus- ja Teadusministeeriumi, et on nõus rajama riigigümnaasiumi Posti 12 kinnistule. Paide linn ning Haridus- ja Teadusministeerium on sõlminud 01.03.2017 vastava kokkuleppe. Paide linna avalik huvi ja kogukonna tahe on rajada riigigümnaasium Posti 12 kinnistule, mistõttu linn otsustas omandada Posti 12 kinnistu. Riigigümnaasiumi rajajaks on riik, seega on põhjendatud otsustuskorras Posti 12 kinnistu tasuta võõrandamine riigile.

  • otsustas loobuda riigi omandis olevate Paide linnas asuvate elamumaa maakasutuse sihtotstarbega katastriüksuste Kastani tn 3 (pindala 777 m2), Kastani tn 7a (pindala 1080 m2) ja Kastani tn 11a (pindala 1024 m2) otsustuskorras alla hariliku väärtuse võõrandamisest Paide linnale.